logo gmina

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków już działa!

Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że z dniem 1 lipca 2021 roku została uruchomiona Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB). Podstawa prawna: Znowelizowana ustawa z dnia 21 października 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (zmiana brzmienia ustawy) – Dz.U. z 2021 r. poz. 583. Powyższe oznacza, że każdy właściciel domu lub zarządca budynku ma obowiązek w terminie 12 miesięcy od uruchomienia bazy na złożenie deklaracji na temat źródeł ciepła i spalania. W przypadku nowopowstałych urządzeń grzewczych termin ten wynosi 14 dni od uruchomienia źródła ciepła.

Złożenie deklaracji i rola gminy przy ich składaniu.

  1. Złożenie deklaracji w formie elektronicznej – powszechny dostęp za pośrednictwem portalu zone.gunb.gov.pl. System krok po kroku przeprowadzi przez cały proces składania formularza. Deklarację źródeł ciepła i paliw stałych mogą jednak złożyć przez internet jedynie osoby, które posiadają profil zaufany albo e-dowód.
  2. Złożenie deklaracji w formie papierowej za pośrednictwem gminy dla budynków właściwych ze względu na lokalizację budynku. Urzędnik przyjmujący deklarację w wersji papierowej jest zobligowany do jej wprowadzenia do systemu w terminie 6 miesięcy (w przypadku budynków już istniejących) i 30 dni (w przypadku nowo powstałych budynków, gdzie źródło ciepła zostało uruchomione po 1 lipca 2021 r.).

Wzory deklaracji poniżej:

  1. pdfDeklaracja dotycząca źródeł ciepła i spalania paliw – formularz A (budynki i lokale mieszkalne) - PDF234 KB
  2. pdfDeklaracja dotycząca źródeł ciepła i spalania paliw – formularz B (budynki i lokale mieszkalne) - PDF259 KB

Przykłady wypełnionych deklaracji:

  1. pdfFormularz A - (budynki i lokale mieszkalne) - PDF1 965 KB
  2. pdfFormularz B - (budynki i lokale niemieszkalne) - PDF1 783 KB
  3. Materiały do pobrania - Materiały CEEB


Deklarację można złożyć osobiście w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Chociwlu przy ul. Armii Krajowej 52 (w godzinach pracy urzędu), lub przesłać za pośrednictwem poczty.
Uwaga:
Urząd Miejski nie ponosi odpowiedzialności za błędnie wypełnioną deklarację, zatem w przypadku wątpliwości przy jej wypełnianiu prosimy o kontakt telefoniczny lub osobisty z pracownikiem, który będzie dokonywał wprowadzenia deklaracji do systemu teleinformatycznego CEEB (Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków). Tel. 91/ 5622001 wew. 323

Adres urzędu

Urząd Miejski w Chociwlu
ul. Armii Krajowej 52,
73-120 Chociwel
Telefon: +48 91 56 22 001
Faks: +48 91 56 22 076
e-mail: urzad@chociwel.pl
Godziny urzędowania
poniedziałek: 8:00 - 16:00
wtorek - czwartek: 7:00 - 15:00
piątek: 6:00 - 14:00

Kasa Urzędu czynna
poniedziałek - czwartek: 8:00 - 13:30
piątek: 7:00 - 12:30
Burmistrz Chociwla przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek w godzinach: 15:00 - 16:15 oraz środę w godzinach: 10:00 - 12:00